Monday, April 23, 2012

Habibati Sadiqah :)

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Dari Amirul Mukminin, Abu Hafsh, Umar Bin Khathab ra. berkata: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda, "Sesungguhnya diterimanya amal perbuatan itu tergantung pada niatnya, dan sesungguhnya setiap orang akan mendapatkan apa yang ia niatkan. Barangsiapa berhijrah kerana Allah dan RasulNya, maka hijrahnya (akan diterima) sebagai hijrah kerana Allah dan Rasulnya, dan barangsiapa berhijrah kerana dunia yang akan ia peroleh atau wanita yang hendak dinikahinya, maka dia akan mendapati apa yang ia tuju." 

(Riwayat dua imam hadits, Abu Abdullah Muhammad bin Isma’il bin Ibrahim bin Al Mughirah bin Bardizbah Al Bukhori dan Abu Al Husain, Muslim bin Al Hajjaj bin Muslim Al Qusyairi An Naishaburi dan kedua kitab Shahihnya yang merupakan kitab yang paling shahih yang pernah dikarang)

Assalamualaikum sahabat yang dikasihi Allah sekalian.

Alhamdulillah. segala puji dan puja hanya layak untuk Nya Tuhan pencipta alam.

InsyaAllah, niat asal untuk menulis di dalam blog ini adalah untuk menyampaikan sedikit perkongsian, ilmu, pengalaman dan sebagainya sebagai bekalan kepada kita semua.

"sampaikanlah daripadaku walaupun satu ayat". (HR Bukhari)

Tiada niat untuk menunjuk-nunjuk (ujub) jauh sekali menyatakan akulah manusia paling bijak atas muka bumi ini (nauzubillah). Tetapi insyaAllah, ilmu yang bermanfaat ialah ilmu yang dipelajari lalu diamalkan di dalam konteks kehidupan sebagai hamba Allah di atas muka bumi ini.

Betulkan niat diri serta anda yang sedang membaca.

InsyaAllah. 


untuk pengetahuan semua, blog ini mempunyai dua orang admin iaitu saya sendiri serta sahabat yang dikasihi.


Habibati = kesayanganku
Sadiqah = sahabat/teman 




HABIBATI SADIQAH :)


Sekian.

No comments:

Post a Comment